søndag den 1. juni 2014

Rundt i haven

Så lakker endnu en weekend mod enden, som for mit vedkommende er tilbragt på loppemarked. Jeg nøjedes (næsten) med at sælge ud. For jeg fandt altså en fin plantereol, som simpelthen måtte med mig hjem. Så det kom den. Men man kan ikke vende ryggen til haven to sekunder i den her tid; dels var flere ting pludselig sprunget ud og dels var flere planter ved at dø af tørst, især krukkerne i drivhuset - så jeg har været på en gavmild runde med vandkanderne her til aften. Derudover fik jeg lige gravet de tre hvide kongelys ned, som jeg købte den anden dag - andre havde nok gjort det før de rev granitten på plads, men det var jo for nemt, så jeg gjorde det lige i omvendt rækkefølge...

Salvien står snart i blomst.

Clematis 'Piilu' er sprunget ud mens jeg vendte ryggen til.

...

Rhododendronen fik åbenbart kun den ene blomst i denne omgang, til gengæld skyder den som blev den betalt for det.

Jaja, en enkelt agurk og tomat blev pludselig til 2 meloner, 2 agurker og 5 tomater....

Har vist ikke vist terrassen ved huset rigtigt? Men her er (halvdelen af) den ihvertfald. Vi påtænker at finde et loungesæt hertil på et tidspunkt.

Mandens seneste projekt: Haveskur.
 
Den fine plantereol - om den skal stå der eller måske ude et sted har jeg ikke endeligt besluttet endnu, men lige nu står den fint og pynter i drivhuset.


Sådan er det kommet til at se ud uden for drivhuset, komplet med nyplantede kongelys.

Det er vist ikke de vilde mængder hyldeblomstsaft jeg skal sætte næsen op efter i år ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar