tirsdag den 7. april 2015

Påske = havetid

Og ingen undtagelse her. Selvom de fleste dage er gået med at være på farten, så nåede vi at tage os en god lang havedag i går, hvor vejret da også bare var 100 % med os. Effektive var vi; manden min fik sat de to sidste højbede på plads, og fyldt det ene med jord, samlet reoler til hhv. drivhuset og haveskuret, samt slået græs og revet plænen over efterfølgende, hvilket resulterede i to store sækkefulde græs/mos. Imens vaskede jeg drivhuset af ind- og udvendig, ryddede op i alle tingene derinde, ryddede op i vores haveskur, som efterhånden var en værre labyrint, samt sat jordbærplanter i det første højbed. Klokken 17.30 var en vis lille fyr sulten, så da måtte vi trække indenfor, og resten af aftenen kunne vi så ligge på hver vores halvdel af sofaen og ømme os :-) Men det var det hele værd, for vi nåede de ting vi havde sat os for skulle være fikset inden min mand skulle på arbejde igen.

Nu var det jo meningen jeg ville have vist billede af drivhuset helt klar til sommer, men billederne fra igår er blevet mærkelige - tror sollyset har spillet mig et puds, så dem må jeg have taget om. Istedet er her lidt kig omkring derude...

Store smukke bellis.

Stedmoderblomster i drivhuset, som næsten har rettet sig efter at være blevet glemt på vandingsrunden.

Rabarber på vej...

Og se nu her - pæoner! Dem jeg har sat i staudebedet er ellers slet ikke at spotte endnu, så dem tvivler jeg lidt på, men disse skal nok komme :-)

Nyslået græs - det pyntede! Omend plænen har lidt overlast henover vinteren, hvor mosset har haft for gode vilkår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar