søndag den 26. april 2015

Haven i dag

I dag har vi udnyttet at den meldte regn holdt sig væk, og mens manden fik revet legehuset ned (mere om det i et andet indlæg) fik jeg sat alle georginerne til forspiring i drivhuset og ordnet lidt hist og her, før jeg sluttede af i køkkenet, hvor jeg forvandlede årets første rabarberhøst til en sød og sprød crumble.

Georginerne ligger nu trygt og godt, og kan bare spytte ud med deres spirer.

Blommetræet i blomst.

Rosenbuen, som har fået fint selskab af en klatrehortensia og en klatrerose ('May Queen' så vidt jeg lige husker).

Sommerfuglelavendel på terrassen.

Ikke så mærkeligt, at folk med allergi nyser lidt ekstra i disse dage - vores birk drysser ihvertfald derudaf!

Nattens regn efterlod sig spor hos den lodne løvefod.

Stedmoderblomsterne vokser godt og fylder snart zinkkarret helt ud.

Perlehyacinterne lige nu er så smukke, sådan som de lyser op.

Den smule rabarber jeg kunne nænne at trække - de smagte dog skønt i en crumble, som jeg altså glemte at forevige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar