søndag den 30. august 2015

Sensommer

Ifølge kalenderen er efteråret kun få dage borte, og på en dag som i dag, med tunge, grå skyer og vinden der suser i birkens grene, kan man da også mærke og dufte, at efteråret er på vej. Sensommeren er NU og den skal nydes. 

Jeg tror, at jeg har nævnt det sidste år også, og min mand mener jeg er småtosset, men jeg glæder mig til sæsonskiftet. Jeg elsker sommeren med alt hvad den har, at byde på, men jeg holder også meget af efterår og vinter med lune stuer, varm te, tæpper og stearinlys. Det samme med foråret, når alt begynder at grønnes og de lune dage kommer, hvor man kan smide jakken. Nå, men tilbage til efteråret; jeg glæder mig til de køligere tider - selvom den var kort, kom sommeren jo med mange gode dage i august og jeg er nu mættet af sol, sommer og havedage og ser nu frem til, at kunne trække mig indenfor og nyde haven herfra. Min lille fyr har det vist ligesom jeg, da han er begyndt at søge ind og finde legesagerne på værelset fremfor udeleg - og han har ellers vist sig som udemenneske med stort U, siden det tidlige forår bød ham ud.

Andre tegn på sensommerens komme og det begyndende efterår er når de smukke høstanemoner kommer, og den første er lige dukket op her.


Løvemund og dahlia i skøn forening.



Drejeblomster, næste år skulle de gerne stå endnu tættere - en del af dem blev klippet ned efter flytning og er ikke helt kommet sig endnu.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar