torsdag den 4. december 2014

Smukke bøger

Smukke bøger kan man ikke få for mange af, og derfor er der så småt årligt en af Claus Dalbys seneste skud på stammen på min ønskeseddel til jul. I år er ingen undtagelse, men jeg var så heldig at få en tidlig julegave, da mine søde forældre synes det var kedeligt for mig, at få en julebog til jul - så de sidste dage har jeg kunnet putte mig i et sofahjørne og lade mig inspirere af smukke stilleben, traditionsbundne juletræer og overdådige dekorationer, som kun Claus Dalby kan lave dem - og det fik mig da også igang med lidt andre dekorationer igår, end hvad jeg ellers plejer at lave, som regel snyder jeg mig nemlig bare afsted med et fad med glaskugler og bloklys - men ikke i år. Dem viser jeg dog ikke idag.

Udover Claus Dalbys Jul er Sif Orellanas Slyngler og Stanglakrids kommet med posten i denne uge. Bogen udgør seneste bind i hendes inspirerende serie til børnefamilier, og indeholder både opskrifter til hverdag og højtider, ideer til aktiviteter, som lægger op til fællesskab inde og ude, samt en masse andet godt - jeg har endnu kun haft tid til at bladre løst i den, men glæder mig til i weekenden at krybe sammen over den, for den lover godt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar