mandag den 11. august 2014

Hilsen fra sofaen

Billederne her er nemlig fra igår - i skrivende stund har jeg pakket mig ind i et tæppe og gemt mig i sofaen med tændte stearinlys, en kop varm the og computeren. At kunne gøre det, er én af grundende til, at jeg glæder mig til efteråret. Når vi kommer hen sidst på en sæson, er jeg som regel mættet af den, og så glæder jeg mig til den næste og det gælder alle fire årstider - og i år er jeg så småt fyldt op af al den sol og sommer vi i år er blevet givet (det har været skønt - ingen tvivl om det!), og glæder mig til køligere tider med gyldne blade, efterårsrusk, som indbyder til the og tæpper, og gåture i skoven. Selvom efterår og vinter måske ikke just er havesæsoner er de det alligevel: Det er nemlig her der er tid til at gemme sig væk med en skøn havebog, lade sig tage ved hånden på en gåtur i skønne haver og blive inspireret til sine egne planer for næste år.

Nok om det. Sommeren er her jo endnu, og det nydes bestemt også. Lidt derude fra:

Pelargonier i drivhuset.

Jeg ved faktisk ikke hvad den hedder, men den halvdøde da jeg købte den og satte den i drivhuset, men nu er den endelig kommet sig og begynder at blive rigtig fin at se på.

Gårsdagens høst, plus et par agurker. Må se hvad jeg finder på med dem...

Et af de bedste råd jeg har taget til mig fra Claus Dalby, er nok at klippe stauder ned efter afblomstring - det gjorde jeg med stjerneskærmen og se nu her: Den er nu igang med 2. blomstring!

'Queen Anne' med store knopper, klar til at briste i en smuk blomst.

En fransk anemone - de kan åbenbart blive ved. Jeg tror de startede blomstringen sidst i april.

1 kommentar:

  1. Fine billeder - jeg er også til alle årstider, Danmark er et dejligt land, men allermest glæder jeg mig over foråret, nå ja efteråret med de gyldne farver er nu heller ikke værst :)
    Hilsen fru Høneballe :)

    SvarSlet