mandag den 1. juni 2015

Sommer?

Jojo, 1. juni - så må det jo være sommer, ikk'? Det var dog ikke helt den fornemmelse jeg fik, da jeg sneg mig ud i haven i eftermiddags, trods sol i rigelige mængder. Den tykke fleecetrøje vidnede om de manglende temperaturer. Derfor blev jeg også overrasket over, at se at den første stjerneskærm er ved at springe ud, hvilket jo er fjollet, for selvfølgelig er stauderne på vej - det er jo juni! Det betyder desværre også, at tulipanerne synger på sidste vers.






Ærteblomsterne på det forreste espalier er godt på vej, azalea er sprunget ud, stolt kavaler lyser op ved drivhuset og en lille potte brøndkarse jeg købte for nogle uger siden vokser helt vildt - havde først sat den i et af højbedene, men kunne hurtigt se der var en risiko for, at den ville overtage bedet på kort tid, så istedet røg den i en krukke.






I drivhuset er georginerne ved at være klar til at komme ud i bede og krukker, det håber jeg at nå i den kommende weekend. Tomatplanterne er også ved at nå en fin størrelse, og majs samt squash er vist også snart udplantningsklare - pladsen er ihvertfald ved at være lidt trang på hylden. På det sidste billede ses nektarintræet, som altså også bare stortrives - ender vist med at skal efter det med en saks.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar