tirsdag den 29. april 2014

Lige nu...

... blomstrer der lidt af hvert - det er skønt, at der endelig kommer lidt kulør på haven! Vejret i de her dage kan man jo heller ikke klage over, så det er bare dejligt - nu håber jeg bare det holder, selvom de jo nogen steder truer med kulde i weekenden. Nej tak.

Jeg benyttede mig at ro i middagsstunden og kom en tur ud med kameraet.
Stedmoderblomsterne stortrives og vælter ud af krukkerne.

Det gælder også de blå.

En forglemmigej - som jeg alligevel glemte, og som derfor ser lidt halvtrist ud nu.

Smukke bellis

Perlehyacinterne takker så småt af for i år.

De her vælter frem alle steder, fine er de, men har faktisk ikke styr på navnet? Er det mon bare klokkeblomster?

En anden en jeg heller ikke ved hvad hedder - ved til gengæld jeg har hevet dem op i mine forældres have, det tæller vel også lidt? Den står vist snart med blomst.

Tulipanerne er nu alle helt åbne, så nu synger de nok snart på sidste vers...

De smukke kæmpestenbræk

Pinseviolerne er også godt igang nu, så fine er de.

Den smukke hvide akeleje


Den japanske kirsebær står i fuldt flor - så sner det snart lyserødt.



Dem her - dem har vi mange af! Manden min bliver ved med at snakke om Fiskars mælkebøttefjerner, men foreløbig står de altså og lyser op overalt i græsset.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar