onsdag den 8. juni 2016

Haven lige nu - uge 23



Clematis 'Piilu' er endelig begyndt at springe ud med sine smukke dobbelte pink/hvide blomster. Ved siden af, de skønne blå hortensia.


Små fine nelliker og stedmoderblomster minder om at foråret kun lige er passeret.


 Havens første rose, som jeg har glemt navnet på og ikke fået slået op - men underskøn uanset navn, det er den! Og så passer den da så fint sammen med den dejlige georgine - bare ærgerligt de står i hvert sit bed.


 Ved drivhuset er den skønne klokkebusk sprunget ud og står i fuldt flor. Den har fulgt mig siden jeg flyttede på kollegie, da jeg studerede, så den er så småt 9 år gammel. Tænk sig, i 5 år var den bare en lille kvist i en krukke, men den har virkelig taget revanche, efter den fik en blivende plads i jorden!


Skønne staudesalvier. Det er ellers ikke meget udenfor den rosa skala der flytter ind her, men disse er bestemt kommet for at blive.


 Den hvide allium og (min) årets første udsprungne pæon. Flere af sidstnævnte, tak!


En hvid lupin og de nye underskønne digitalis.


En sommerblomst, som jeg har glemt navnet på og krukkerne ved drivhuset med hosta, georgine og nelliker.


 Det nye bed begynder allerede at tage sig godt ud. Solbær trives i år, ligesom ribsene nedenfor.


I højbedene sker der også ting og sager, her med salat i forgrunden og så rækker af broccoli og rødbeder bag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar