mandag den 1. september 2014

Lær af dine fejl

Det hænder, at manden leverer ovennævnte sætning med et smørret grin, og en smule dårlig-skjult glæde over, at jeg også dummer mig i ny og næ. Senest var i sidste uge, hvor han fik anledning til at fyre det af: Jeg ville klippe mine melonplanter ned og smide dem ud i irritation over, at der ikke var kommet meloner ud af det forsøg. Frem med rosensaksen og klip klip - - der lyder et "DUNK" mod drivhusglasset og jeg kan godt mærke, at den afklippede plante i min hånd føles liiidt tungere end den burde. Og sørme om der så ikke alligevel er kommet meloner på, helt uden at jeg har opdaget det! Ih! Planten er lagt i vand og heldigvis var der to mere, som jeg nåede at redde fra rosensaksens ubarmhjertighed :-)

Jeg tillader dog, at stille mig tvivlende overfor hvorvidt de når at modne... Men nu har jeg klippet alle halvvisne blade af, så planten ikke bruger kræfter på andet end melonerne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar