onsdag den 20. august 2014

Et besøg bag havelågen

Og sikke en have der gemte sig der! I lørdags var jeg til åben have ved Susan, der driver bloggen My loving home and garden, og det skuffede bestemt ikke. Igennem flere år har jeg fulgt hendes haveblog, og glædede mig derfor meget til at se haven live.

Et stort smukt hus med den skønneste veranda byder velkommen og så svinger man ellers lige til venstre ind af den hvide havelåge, hvor haven gemmer sig. Smukt anlagte bede med små finurlige detaljer mødte øjet overalt, og jeg sugede til mig af den dejlige have, så fyldt med inspiration. Det er simpelthen imponerende hvad de har fået ud af en relativt lille byhave - der hersker en skøn stemning, og er fyldt med små hyggekroge der indbyder til afslapning. Midt i det hele troner det smukke orangeri, hvor folk sad og hyggesnakkede over en kop kaffe og et stykke af Susans hjemmebagte kage. Udover alle de skønne ting, som haven bød på, var der også mulighed for at se nærmere på Helle Nørbys smukke keramik, og hvis jeg ikke allerede var lun på ideen om at få nogle af hendes havesten, så blev jeg det ihvertfald! Derudover udstillede Susans mor også sin smukke bronzekunst, der var altså også bare mange fine ting.

Alt i alt en rigtig god oplevelse, og det er bestemt ikke sidste gang jeg stikker hovedet indenfor når nogen åbner havelågen for besøgende, det er simpelthen så hyggeligt lige at hilse på folk man har "læst" så længe :-)

Og så beklager jeg de manglende billeder - ærgrer mig sådan over at have glemt kameraet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar