torsdag den 28. august 2014

Blommer blommer

Min far nævnte i sidste uge, under et besøg, at blommetræet vist var ved at være klar med modne blommer, og det skal jeg love for - så i går var jeg lige ude og fik plukket 10 kg, og der er stadig masser. En spandfuld røg dog også til affaldet, da der var enten svamp eller orm i dem, men 10 kg er vist også rigeligt. Faktisk mere end rigeligt, så halvdelen har jeg afleveret hos vores dagplejemor, som glædeligt aftager hjemmeavl til frugtgrød, som de små får glæde af. Hvad jeg vil bruge de resterende 5 kg til har jeg ikke helt besluttet - marmelade bliver det ihvertfald ikke, for jeg har stadig et par glas fra sidste års høst, men har luret lidt på en chutney-opskrift, som jeg tænker kan være lækker til vinterens tunge retter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar