fredag den 1. maj 2015

Rod og regn

Denne fridag har mestendels stået i havens tegn, omend vejret ikke udelukkende var med os. Min mand fik dog lagt grunden til træterrassen, som legehuset skal stå på, og jeg fik sået salater og gulerødder, lagt ærter i blød, klippet lavendler osv. Imorgen skal legehuset så samles og søndag kan vi forhåbentligt nå at lægge alle brædderne på terrassen. Det betyder dog også at det pt. roder en del rundt omkring, men sådan er det jo når man har igangværende projekter...


På terrassen er der også sket lidt nyt, for i aftes fik manden sat hegn op, som det har været planen hele tiden, så vi bedre kan skabe en hyggekrog - det er jo en temmelig stor terrasse. Samtidig lukker vi mere af om til haveskuret bagved, og jeg har nu et sted at skjule mine afblomstrede krukker. Glæder mig til at få terrassen ordentligt i brug til sommer, med lune aftener ved grillen og krukker der bugner af blomster og frodighed (og en sandkasse der til den tid er fjernet, nu hvor vi bygger en ny ved legehuset - plastikrædsel!).



Inde i drivhuset ser det sådan ud pt. - temmelig fyldt! Det meste skal gerne ud inden tomatplanterne skal flyttes herud i kapilærkasserne, men eftersom de også kun er nogle cm høje dags dato, så når jeg nok at få det hele koordineret.


Til slut fangede jeg lige lidt nyudsprunget inden regnen for alvor brød løs.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar