søndag den 15. marts 2015

Farvel og tak til pibeved

Men forhåbentligt på gensyn - i dag måtte vores store pibeved lade livet. Den var alt for stor og ranglet i bunden uden blade, så efter at have rådført mig i en havegruppe på Facebook (hurra for sådan nogle!) blev vi enige om, at prøve at skære den helt i bund, og så krydse fingre for, at den skyder nedefra, så vi om nogle år atter kan nyde synes af de smukke blomster. Men det var altså ikke uden en smule ondt i maven, at jeg så til mens manden varmede motorsaven op og gik ombord i den, for den er jo noget af det fineste når den blomstrer.



Og de sørgelige rester... Håber virkelig virkelig den kommer sig hurtigt!



4 kommentarer:

  1. Det skal nok blive godt, jeg har prøvet det med tilsvarende store buske. Beklager hvis kommentaren kommer to gange, der skete noget ´mystisk´ første gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt, at andre har forsøgt det samme med vellykket resultat :-)

      Slet
  2. Uha uha... Jeg står over for nøjagtig samme opgave med min Jasmin når det bliver efterår ��

    Ser frem til en Update næste år ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan ihvertfald anbefales - den er allerede ved at være 1 m høj igen og fin tæt :-) så selvom det gør ondt er det bare med at få det gjort.

      Slet