søndag den 8. februar 2015

Det kribler og krabler...

..i mine fingre, når vi rammes af så fantastisk et vejr, som vi har idag. Høj sol, ingen vind og blå himmel. Jeg tog en tur rundt ude, fik fjernet lidt blade på trappen, samlet mange håndfulde birkegrene op fra græsset og stukket næsen i bedene, for at se om der begynder, at spire noget frem. Og det gør der!

Billedet her er godt nok inde fra drivhuset, hvor temperaturen iøvrigt sagde 10 grader for lidt siden da jeg støvede rundt derude, af en hortensia som lige så stille er ved at vågne op fra sit vinterhi. Det samme er mine pelargonier, som overvintrer i et køligt rum i kælderen. Mit laurbærtræ og oliventræ, som hygger sig i hhv. drivhuset og garagen, stortrives også for første gang om vinteren, så det er dejligt jeg endelig har fundet ud af at ramme den rette temperatur for de skønne middelhavstræer.


Jeg har været temmelig stille i den sidste tid, men nu begynder mit indre havemenneske at vågne op fra sin hi, så i den kommende tid satser jeg på, at fortælle om mine køkkenhaveplaner for i år, vise billeder af planter jeg drømmer om til haven og gøre mig tanker om forspiring.

2 kommentarer:

  1. Det er dejligt når det begynder at spire derude og at det smitter, så vi selv begynder at vågne af vores vinterhi. Jeg har det på nøjagtig samme måde.

    Jeg har meldt mig som fast læser og vil glæde mit til at følge dig. Og ikke midst at høre om dine køkkenhaveplaner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne - Velkommen til og tak for din kommentar - det er altid hyggeligt når en læser giver sig til kende, og dejligt med en ny fast læser :-)

      Slet