tirsdag den 13. januar 2015

Tilbageblik til foråret 2014

Mens vi venter på foråret og jeg får færdigskitseret haveplanerne for 2015, tænkte jeg at et tilbageblik på sidste haveår kan lege pausefisk :-) Første del viser et udsnit af foråret 2014, som udover blomsterfloret jo også bød på ny terrasse, vandskuring af garagen og et drivhus - vi lå ikke på den lade side!

Årets første rabarber smagte skønt!

Æbletræet i fuldt flor - det glæder jeg mig til at gense!

Anemoner titter frem af den bare jord, det trænger vi snart til sker igen, men pludselig er de der jo også.

De første spæde grønne grene er smukke i sin enkelthed.

Gule forårsbebudere

Forsythia i fuldt udspring.

Foråret var også der hvor kimen til årets sommerblomster blev sat.

Smukke, blå og ranke - gid perlehyacinten snart titter frem igen.

Stedmoderblomster blev fyldt i de tidlige krukker.

De spæde forglemmigej.

Store fyldige bellis, der gik desværre bladlus en masse i dem senere på sommeren, så de fik et ret sølle endeligt.

Den japanske kirsebær, den blomstrer ganske kort og fylder gaden med sine lyserøde regndråber efterfølgende, men hold nu op, hvor er den altså bare det værd!

Har simpelthen glemt navnet på disse, igen igen, men de vælter frem i hobetal hvert for i alle bede, og er mere end velkomne.

Den velduftende syren, mmm!

1 kommentar:

  1. Uha, hvor jeg glæder mig til forår....
    Tak for alle de skønne billeder :)

    SvarSlet