søndag den 4. januar 2015

Forsinket godt nytår!

Juleferien har røvet al min tid i de sidste uger, heldigvis lutter gode ting, men derfor skal I altså ikke snydes for et GODT NYTÅR! Forhåbentligt er alle kommet godt ind i det her dugfriske nye år, smækfyldt med blanke sider, klar til at blive udfyldt med gode minder. Jeg elsker den følelse af friskhed som nytåret og årets første spæde dage bringer ovenpå en tung jul. Foråret er pludselig kun sølle to måneder væk, og planlægningen af årets haveideer kan for alvor tage sin start.

Planer har jeg nok af, men eftersom en helt anden lille slags spire melder sin ankomst til maj, må jeg nok erkende, at haveåret 2015 ikke blive mit mest fyldige. Det skal dog ikke hindre mig fuldstændig i et anstændigt haveliv, så er begyndt at spekulere over hvad der skal i drivhuset. Og hvad med den køkkenhave, jeg vil have udlagt i år, fremfor højbede? Skal noget flyttes? Hvad var godt og skidt sidste år? Men mere om det i et indlæg for sig!

Mens tingene ude stadig står mere eller mindre i dvale, fylder jeg stuerne med forår, senest i form af et bundt hvide tulipaner. Jeg forsøgte ellers at følge Claus Dalbys vejledning i at spiralbinde en buket, meeeen... Øvelse gør som bekendt mester :-)





3 kommentarer:

  1. Også rigtig godt nytår til dig :-)
    Synes din buket er super fin - spiralbundet eller ej ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS. Tillykke med de lykkelige omstændigheder! Det er da en af de få ting, der er meget vigtigere end have :-)

      Slet
    2. Kære Lone - Tusind tak for din hilsen og lykønskning :-) Det er nemlig en af de ganske få ting der vægter tungere.

      Mange hilsner Stella

      Slet