torsdag den 22. maj 2014

Sikke et skønt vejr!

Hvor er det dejligt med det sommerlige vejr! De havde ellers truet med skybrud, men foreløbig er vi ihvertfald sluppet her. Måtte også lige en tur rundt med vandkanden her til aften - så er jeg ihvertfald på den sikre side. Samtidig kunne jeg lige spule solbærbuskene, som desværre er angrebet af lus, igen igen :-/ Nå, men hvis vejret fortsætter sådan, kan mine agurker vist godt komme ud i drivhuset i næste uge.

Igår var jeg lige en tur rundt med kameraet:


Stedmoderblomsterne bliver bare ved og ved, og vælter nu ud over det hele.



 I hjørnet er der nu renset lidt ud og hostaerne kommer rigtigt frem. Klokkeblomsterne synger til gengæld på sidste vers.


Syrener - SÅ dejlige, hele haven dufter!


De fine geranier.



På den nye terrasse er der kommet nye krukker med nye planter - brudeslør og en pæon (som begge lige er blevet vandet inden billedet blev taget, derfor de stribede krukker).


Tomater og basilikum side om side i drivhuset.


En pelargonie blev det også til.


Det er vist snart tid til en rabarbertærte :-)


Så sprang den første blomst på rhododendronen helt ud, og den er bare så flot! 


Der mangler lige en lille smule mere granit  ;-) Det er en weigela der er plantet midt i det hele, får de fineste pinke klokker.


Og så fik jeg hængt lanterner op i æbletræet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar