tirsdag den 4. april 2017

Byt til nyt!

Ja, sådan føles det ihvertfald nærmest når drivhuset bliver forårsrengjort. Dejligt, friskt og pludselig gennemsigtigt igen! Udover rengøringen, fiksede min skønne mand også lige en hylde langs gavlen, så der er lidt mere afsætningsplads til blomster - nu går jeg lige og vurderer om den skal forblive hvid eller males sort.




Nogle af grønkålene er rykket ud i højbed udenfor, men de største blev stående her og dem høster vi af pt. Derudover er der kommet en række spinat op bagerst i bedet - de små grønne spirer kan lige anes på billedet.


Ude er der også kommet drivhus på, jeg har nemlig sat lidt krydderurtespirer ud i urtebedet, men de fik lige glastag på, for selvom dagene er lune, bliver nætterne stadig kolde (og så fik purløget også nyt hus, så de kan speedes lidt op).


Jeg tippede om nyt bed forleden - det er altså her rundt langs buen om højbedene, at vi har udvidet, så der er blevet plads til jordbær på ydersiden. De optog et højbed før, men jeg vil hellere udnytte pladsen til grøntsager, så nu røg de ned i jorden istedet (og så håber jeg at alle dræbersnegle på mirakuløs vis er forsvundet fra matriklen henover vinteren!). Nedenfor ses højbedene - jeg fik en stak gamle vinduer sidste år og planen var projekt mistbænk. Det har vi altså bare ikke heeelt nået endnu, men nu kan de ligge her over den nysåede salat og forhåbenligt skabe lidt varme underneden. I det andet bed stikker hvidløgstoppene efterhånden højt og under nettet er de udplantede grønkål, som har overvintret i drivhuset.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar