fredag den 8. april 2016

Forårssol og spirer

Vi har stornydt sidste uges solskinsdage. Alt ude nyder godt af det og jeg udnyttede også det gode vejr til at få priklet de af mine spirer om som trængte til mere plads.


Sommerblomster, broccoli, tomater, peber og porrer - jeg glæder mig til det hele vokser og giver frugt!

Pæoner godt på vej - dem glæder jeg mig til at se i år, sidste år var første gang jeg fik blomstring, omend meget sparsomt.

Smukke snepryd.

Pinsevioler vælter frem alle steder.

Blodribs er nææææsten udsprunget.

Mit "skovbed" hvor scilla, krokus, vorterod, geranier og påskeliljer vælter frem side om side.

Snart er alt lysegrønt!

Klatrehortensiaen er også godt på vej. Jeg håber den vokser mere op end udad denne sæson.

Løvstikke titter pludselig frem bedst som man tror den er gået til over vinteren.

Generelt er der godt gang i urtebedet. Forrest purløg, dild, bredbladet persille, kruspersille og etageløg.

1 kommentar:

  1. Hei, fant nettop din blogg! Deilig med vår, så fint ditt skogsbed er...
    Herlig når alt våkner til liv og man kan følge med fra dag til dag.
    Ha en fortsatt fin weekend,
    Hilsen Ida

    SvarSlet