mandag den 16. november 2015

(Knap så) grønne tomater

Jeg fandt lige dette indlæg i gemmerne, som jeg har glemt at udgive - så det kan lige agere pausefisk inditl jeg får tømt kameraet for billeder fra weekenden i haven. Haven er til gengæld vinterklar nu, havemøblerne er kommet i hi, de mest slaskede stauder er klippet ned og i ly er de sårbare krukker kommet. Nu varer det ikke længe inden der skal pyntes med lyskæder og gran - det bliver fint!

Jeg havde jo alle de her grønne tomater, som jeg skulle gøre noget ved - men sjovt nok så går det jo sådan, at de ligeså stille bliver røde (og gule), når man glemmer tiden. Så nu blev det til tomatsauce i stedet for syltede grønne tomater.



Det er nu lækkert at have sådan en portion i fryseren, smækfyldt med egne tomater og hjemmehøstede hvidløg og chili.

Og altså, udover den fortrinlige smag, sød med et syrligt strejf, så forstår man jo godt hvorfor disse solgule skønheder hedder citrontomater!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar